مراقبت از دو یا چند قلوها چگونه است؟

مهم ترین نکات در ارتباط با نگهداری از چندقلو ها

اگر به تازگی صاحب فرزندان دو یا چند قلو شده اید، لازم است ذکر کنیم که در ابتدای مسیری شیرین اما پر چالش قرار گرفته اید. مراقبت از چند قلو ها از حساس ترین و پر چالش ترین مسائلی است که والدین و پرستاران تخصصی کودکان با آن روبرو می‌شوند.کار های زیادی وجود دارد که به شما در مراقبت چند قلو ها کمک می‌کند. ایجاد تغییرات ساده در برنامه هایتان، جدای از آرامش بیشتری که برای شما فراهم می‌کند باعث می‌شود دوره نقاهت پس از زایمان را راحت تر و سریع تر پشت سر گذارید. در ادامه مطلب به توضیح مهارت هایی می‌پردازیم که برای مراقبت و نگهداری از دو قلو ها ضروری هستند.

هماهنگ سازی برنامه غذایی و خواب نوزادان

هماهنگ کردن برنامه غذایی و خواب نوزادان چند قلو، به والدین آن ها این امکان را می‌دهد تا در زمان خوابیدن آن ها امکان استراحت داشته باشند. بهترین روش برای رسیدن به این هماهنگی، بیدار کردن نوزاد خوابیده هنگام بیدار شدن نوزاد دیگر برای غذا خوردن است. ممکن است در ابتدا بیدار کردن نوزادی که در خواب عمیق است برایتان سخت و ناراحت کننده باشد، اما باید در نظر داشته باشید که در طول روز وقت کافی برای غذا دادن به دو یا چند نوزاد را به صورت جدا از هم نخواهید داشت. 

اگر می‌توانید هنگام تغذیه نوزادان در صورتی که نوزادان از شیر خشک تغذیه می‌کنند، از کسی کمک بگیرید و اگر نوزادان شما از شیر مادر تغذیه می‌کنند بهتر است یاد بگیرید که چگونه همزمان به هر دوی آن ها شیر بدهید. به این منظور به شما توصیه می‌کنیم از بالش بزرگ مخصوص تغذیه دو قلو ها خریداری کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که نوزادان تازه متولد شده تنها برای یک و نیم ساعت توانایی بیدار ماندن را دارند. بنابراین زمان بیدار شدن آن ها را یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

تهیه کالسکه مخصوص دوقلوها

در صورت لزوم برای خارج شدن از منزل، حمل نوزادان دوقلو برای شما سخت خواهد بود. به منظور حل این مشکل می‌توانید از کالسکه مخصوص دوقلوها خریداری کنید. کاربرد کالسکه دوقلو ها به خروج از منزل متنهی نمی‌شود، بلکه می‌توانید از آن به عنوان گهواره برای خوابانیدن نوزادان خود استفاده کنید.

از راهنمایی و کمک های دیگران استفاده کنید

از آن جایی که مراقبت از نوزادان دو قلو کار سختی است، لازم است از اطرافیان، دوست یا خانواده کمک بگیرید و خواهش کنید تا پس از به دنیا آمدن نوزادان مدت زمان بیشتری را کنار شما بمانند تا به شرایط عادت کنید. همچنین می‌توانید نیروی کمکی استخدام کنید؛ چه برای نگهداری از نوزادان (پرستار کودک) چه برای رسیدگی به امور منزل (نظافتچی و آشپز).

مقاله پیشنهادی در این بخش: خرید سیسمونی دوقلو ها

به گروهی از والدین چند قلو ها بپیوندید

حضور در جمعی از والد های چند قلو ها به شما این امکان را می‌دهد تا استراتژی ها و راه حل های مختلف را برای حل یک مشکل از زبان والد ها بشنوید و با امتحان و بررسی مفید بودن آن ها، راه حل مشکل خود را پیدا کنید. همچنین دانستن این واقعیت که والدین دیگری با مشکلات مشابه شما دست و پنجه نرم می‌کنند، به شما آرامش می‌بخشد و این احساس به شما دست می‌دهد که جامعه بزرگ تری برای حمایت از شما وجود دارد.

خرید آنلاین را در اولویت قرار دهید!

نگهداری از فرزندان دوقلو به معنی تمام شدن سریع لوازم ضروری از جمله پوشک، دستمال مرطوب و شیر خشک است. خرید با حجم یا تعداد بالا جای زیادی را از فضای خانه شما اشغال می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از خرید روزانه کهخودش با وجود داشتن دو فرزند سخت است، می‌توانید به صورت آنلاین لوازم ضروری را خریداری کنید و با زمان بندی درست، دقیقا قبل از اتمام لوازم مصرفی، کالای خریداری شده به دست شما می‌رسد.

مقاله پیشنهادی : چیزهایی که درباره خرید سیسمونی نمی‌دانید

جایگزین کردن

نوزادان دوست دارند در آغوش گرفته شوند و در اصل این بغل کردن نوزاد، مرحله اساسی در ایجاد پیوند بین مادر و نوزاد است. اما با توجه به این که نمی‌توان دو نوزاد را با یکدیگر در آغوش گرفت و این کار برای مادر سخت است، با روش جایگزین می‌توان یک کودک را در تخت خواب یا تشک قرار داد و کودک دیگر را در آغوش گرفت و هنگامی که کودک اول بدقلقی را شروع کرد، می‌توان جای آن ها را با یکدیگر عوض کرد. 

از لباس هایی با رنگ های خنثی استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی برای نوزادان با جنسیت های متفاوت، به شما این امکان را می‌دهد که برای نوزادان خود از لباس های مشترک استفاده کنید و به همان نسبت به دفعات کمتری لباسشویی را روشن کنید. همچنین الزام جداسازی لباس های نوزادان نیز از بین می‌رود. برای خرید لباس های 100 درصد ارگانیک و ضد حساسیت الا می‌توانید به صفحه پوشاک در این وب سایت مراجعه فرمایید.

دو قلو ها را از یکدیگر جدا نکنید.

بعد از این که نوزادان به سنی رسیدند که خواب شبانه کامل داشتند، آن ها را در اتاق های جداگانه قرار ندهید. ممکن است در ابتدا کودکان با گریه دیگری در نیمه های شب بیدار شوند اما با گذر زمان به خوابیدن در وجود صدا عادت می‌کنند.

وسایل غیرضروری سیسمونی نوزاد کددامند؟ این بلاگ مهم را از دست ندهید.

آرامش خود را حفظ کنید.

والدین دو قلو ها ممکن است فراموش کنند که لازم است برای آرامش خود، وقتی را برای استراحت اختصاص دهند. اگر استراحت نکنید ممکن است دچار وضعیت بدی شوید. همچنین با استراحت کردن می‌توانید پر انرژی باقی بمانید و والدین بهتری باشید. برای این که برای استراحت کردن خود وقت لازم را فراهم کنید، در ماه های ابتدایی تولد نوزادان خود از خانواده یا دوستان نزدیک خود برای رسیدگی به نوزادان کمک بگیرید. همچنین می‌توانید پرستار کودک را به صورت پاره وقت یا تمام وقت استخدام کنید.

 

مطلب های تصادفی